Jag heter Julie, vad heter du?

Mitt namn är Julie, och det går fint att kalla mig det.
Är nitton år, är på gränsen till vuxenlivet och detta gör mig ibland förvirrad. "Hur ska jag klara mig i livet och vad i hela friden ska jag göra?" undrar jag för mig själv; sen kommer jag fram till att jag nog listar ut det tillslut.

Tja, min största passion är ord och att då skriva dom i fina meningar - helst med någon innebörd som berör någon som, förhoppningsvis, kommer läsa det skriva orden. Fint det där.


Jag är alltså 19 år, ganska kort, små knäpp och glad, har en förkärlek för udda saker och samlar på Hello Kitty. Jag skriver på min första bok, har ca 5 andra bokidéer på lager, jag frilansar som journalist och är nu även skribent på denna fina blogg. Utöver det har jag ett "vanligt jobb" för att betala räkningarna - men jag hoppas att i framtiden kunna leva på mitt skrivande. Annars gillar jag att dansa och sjunga, trots att jag nog inte är så bra på det som jag vill tro. Jag älskar även att läsa och kanske hittar du nångång ett fint litet boktips här i bloggen.


Men! Den här bloggen ska fokusera på orden och skrivandet.
Jag och Jennifer, som är en fantastisk skribent, fick kontakt genom "vårt" bokförlag och klickade direkt. Vi byggde upp den braiga idéen runt denna bloggen, där vi ska dela med oss av skrivövningar, processen under skapandet av våra debutromaner. Dessutom ska vi tömma ur oss all glädje, frustration och ilska som man ofta har bubblande i sig när man sitter med sitt bokmanus.
Kort och gott: gillar du skrivande/läsande så är den här bloggen något för dig



/ Julie


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Lycka till med bokskrivandet, Julie, och Jennifer med så klart!

Självklart hoppas jag att jag som klasskamrat till Julie kommer att få boken först av alla! ;D

2009-06-07 @ 13:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0